fredag 15 oktober 2010

Det kunde gått riktigt illa....!!!!








Ja det kunde gått riktigt illa för veterinären om jag inte hade somnat. Som ni ser har matte satt in 2 bilder när jag kom hem efter operationen,och 2 bilder innan vi åkte bara så ni ska förstå vilken jätte operation jag genomgått, kolla mitt stora bandage på benet och mina trötta ögon.
Jo då vi kom dit och jag fick en lugnande spruta av en jätte söt tjej och visst blev jag lite slö, men så fort jag hörde HANS röst så morrade jag, HAN var inne 3 ggr i väntrummet och vände, tillslut sa han - nu får vi söva henne hon är seg som tusan. Sagt och gjort upp på bordet och Matte höll i medans jag blev rakad på benet ( skulle jag trimmas ??? ) Men som den envisa setter jag är så morrade jag så länge jag kunde ända tills jag somnade.
Och nästa gång jag vaknade så var matte där, men så ont jag hade i min mun och darrig var jag det kan jag lova, men jag såg inte till HAN ...trodde jag...men säg den lycka som varar ? Rätt som det var så kom han och sa att det har gått jätte bra det var en ful tand med låååånga rötter så Ninja måste äta antibiotika. Då tänkte jag i mitt stilla sinne jag äter vad som helst bara jag slipper se dig....
Sen må ni tro att det var uppståndelse hemma när flocken kom från jobbet, dom hann inte ens ta av sig sina koppel ( Jackor) utan rusade in och frågade - Var är Ninja,??? Åhhh lilla gumman hur mår du?? Jag kopplade på mig mitt sjukaste ansikte och lät ögonen hänga jätte tunga så dom verkligen skulle tycka något så fruktansvärt synd om mig och lova mig grisöron, kalvlever och gröna skogar bara jag blev mig själv igen. Men jag kurade ihop mig i soffan och smålog...
Men Torsdag när flocken kom hem gick det inte att dölja längre jag hade sån energi att jag kunnat springa till Stockholm och tillbaka
-Då hörde jag som säga : Gott våran Ninja är tillbaka
Ha det bra min vänner
Och....Bee careful out there , det finns alltid en veterinär nära dig !!!

2 kommentarer:

  1. Lilla söta syrran du ser verkligen dålig ut,speciellt på ögonen.Men det är roligt när dom tycker synd om en.Hoppas du mår bättre nu.
    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Stackars dig Ninja!! Hoppas du repar dig snart så vi kan ta den där promenaden!!!
    Pussar från mamma Filippa :)

    SvaraRadera