onsdag 21 april 2010

¨Det känns konstigt i min kropp..


jag löper och då blir jag skum säger matte, jag blir lite deppig och väldigt trotsig...

I söndags gick jag över vägen för där i diket låg det ett dött rådjur, lill mattes kompis kom och körde förbi i sin bil och vet ni dom ringde direkt till matte och tjallade att Ninja är ner på andra sidan vägen...Matte blev minst sagt vansinnig kom springande snabbare än en setter på öppen äng, ner och skällde ut mig framför alla dessa människor i bilen, sedan skällde hon på mig hela vägen upp till vårt hus, så alla grannar och det värsta att katten hörde det.


Sedan dess passar hon mig som en baby, går jag utanför hennes osynliga gräns ropar hon direkt

Ninja kom hit, jag försöker bara stå till och glo tillbaka på henne försöker se om hon lessnar och går in igen, men icke sa nicke hon ger sig inte bara stpår där tills jag sakta sakta sakta går emot henne.


Imorse hörde jag säga till flocken att Ninja är helt knäpp när hon löper, hon gör så konstiga saker och blir så emot allt , utom att rymma och vräka i sig mat. Men ni förstår min matte hon fattar nada för hon har aldrig varit hund.....

2 kommentarer:

  1. Men Ninja, har jag misslyckats med uppfostringen?? Man måste hålla sig i skinnet, även när man mår dåligt! Tänk om du legat där lika död som rådjuret......
    Skärp dig!!
    kram från
    Mamma Filippa

    SvaraRadera
  2. Hej Ninja!
    Du är så välkommen hit!
    Då blir det grönt och vackert tills du kommer!
    Kanske vi kan ta en bild på dig och din syster tillsammans! Åh, så fint det kommer att bli!

    SvaraRadera