onsdag 17 februari 2010

Grannen har också en katt

som heter Tess. Och hon är trädkramare tror jag ,,,för hon sätter sig alltid i ett träd när jag kommer ut. Våran tjocka katt Dolly är det bara ibland, mest när hon ska "fräcka" sig för mig.
Men jag blir inte imponerad det minsta av det, vad är det för speciellt med att vara träd kramare ?

Igår kväll blev matte sur på mig för att jag ville fluffa till våran stora nattkorg ( matte säger att det är hennes och husses dubbelsäng ) men för mig är det våran nattkorg.
I vilket fall som helst bytte hon lakan för oss ( tyckte hon sa att husse fäller ) när hon gjort allt klart blev jag så glad så slängde mig i korgen på sidan och sedan körde jag runt något alldeles
väldigt med alla mina långa ben, jag såg nästan ut som en helikopter..det är så mysigt att snurra runt så , men då kom matte och sa : Ninja Pfister vad sysslar du med ???? Jag har ju precis bäddat och gjort fint varför gör du alltid så här ??? Men...jag ville ju bara fluffa till det så vi kan mysa ordentligt där på natten. Gud vad mattar kan vara konstiga ibland.
Jag gör så nästan varje dag, och då hör man matte säga jaha här har Ninja varit ja.
Det är inte lätt att vara hund alltid !
Kram på er alla kompisar där ute !

2 kommentarer:

  1. Hihi, detta känner jag igen! Filippa gör så om hon får chansen, hoppar upp i sängen och gör några mystiska rörelser och så liggar alla sängkläder på golvet! Pappa Luna gjorde likadant när han var här;)))
    Katt har vi ingen längre och det är svårt att skaffa kattunge när man har 4 kattjägare....

    SvaraRadera
  2. Jag läste högt för Carin och pissade nästan på mig, du är för tokig Ninja!!!!
    Det är ju tyvärr "ganska" mycket snö,går det att köra är ni hjärtligt välkomna till oss.

    SvaraRadera