söndag 21 februari 2010

Vi är insnöade....

säger matte,men jag känner mig som vanligt. men...det är inte som vanligt hemma hos oss.
Det började bra med att på fredag eftermiddag sa matte att imorgon kommer dina bästa kompis
Dolly hon är en jätte snygg tjej ( irländska ) som bor i Alingsås och är 6 år busig som tusan, hon lyder inte sin matte alls, hon säger att det är bara att springa Ninja, lyssna inte. Men jag känner inte för att sticka ifrån min matte, hon blir nog arg och ledsen då, så jag brukar säga stick du så täcker jag dig så länge.
Men tror ni att hon kom ??? Nej hennes matte vågade inte köra bil för det snöade, jag fattar inte vad har bilkörning med snö att göra ? Så vi fick vara hemma allihop.
Och vi hade riktigt roligt, alla skottade snö och jag sprang mest runt och tittade så alla gjorde rätt samt kollade om någon vid ett svagt ögonblick kunde ta av sig en vante eller mössa som jag kunde sno och springa i väg med, jag lyckades ett par gånger med grannens son på 3 år han är jätte lätt att sno mössan från.
Det enda stora problemet denna dag var tusan skulle jag baja !!!!! jag som alltid måste springa långt från människor ( tål inte att ngn ser mig ) och snurra 337 ggr, till slut fick jag ge mig iväg i den djupa snön och lyckades vig som jag är trycka mig in under ett träd.

Söndag
Idag skulle vi åka till mina kompisar i Kinna, Eros den snygge,Timon inte han heller så dum samt Cherie och Tösen och någon ny stjärna som heter Agnes. Och sist med inte minst Tösens
nya valpar som matte pratar om hela tiden......Tänk om hon skall byta ut mig ?? Men det gick ju inte för vi är ju insnöade, och det var nog tur för jag vill ha min matte för mig själv.
Matte sa att vi ska åka dit en annan dag, ja det får vi nog se, det ska vi bli 2 om !!
Pözz på er alla i vinter landskapet ! Ninja

4 kommentarer:

  1. Ninja!
    Det är faktiskt så att jag vet att du är ensam en stund ibland, jag lovar att du skulle älska att ha en kompis att lära alla dina underbara platser i ert hus och framför allt så skulle den underhålla dig.När vi fick Tösen i huset var jag på väg att flytta flera gånger, Tösen hittade på så mycket "skoj" att vår matte "sålde" henne många gånger när vi varit själv hemma.Jag minns speciellt en gång...jooo det är säkert att jag minns fast jag är gammal och glömmer andra saker som inte är så viktiga....vad var det nu då...joooo just det, matte hade gjort julfint i köksfönstren med nya röda krukor och blommor, det var första advent den helgen och hon hade sprungit som en dåre hela fredagen för att göra det fint till helgen eftersom hon skulle jobba helg.Cherie var 5 månader och jätterolig, det var då jag hade korta öronhår fast jag inte varit på trimmet, Cherie hängde i dom jämt.
    Åter till Julfönstren...när husse kom hem hade Cherie tittat i botten på alla krukorna, dom låg i HELA köket och hon hade t.o.m. skitit på jorden som trillat ur krukorna...vet du vad matte sa när husse ringde till henne på jobbet....vet du vad jag sa´...tack å lov var det inte jag ....tror jag inte... minns inte såååå noga.
    Så du ser, det skulle väl vara kul med en kompis i huset....
    å du... jag vet hur det är attt vara så där skitenödig, matte fick bogsera mig ur diket ikväll när vi var ute, jag tror stenhårt att om jag vänder mig åt andra hållet så ser jag ju ingen och då kan dom väl inte se mig heller??

    SvaraRadera
  2. ...glömde att säga vem jag är....på nå´t konstigt sätt blev det så att det är jag som är pappa till Cheries första gäng huliganer...dom har det inte efter mig i alla fall...å nu är jag morfar till dom som är i huset nu...

    SvaraRadera
  3. Hi hi passar det inte med en kompis nu, kan du ju tänka på det till sommaren;))))

    SvaraRadera